23. feb. 2010

KVELDSMAT!

Idag fikk Leah lapper til kveldsmat! Fant en oppskrift på en litt sunnere variant for en stund siden, og både meg og Leah syns de er kjempegode, så av og til hvis vi skal kose oss litt ekstra, blir det lapper til kvelds! :)



Sunne lapper:
Ingredienser til 2 porsjoner:
2 egg
ev 0,5-1 ts honning ev sukker
2/20 ts salt
1 dl havregryn
ca.100 g grovbakstmel eller en blanding av fint og grovt hvetemel
0,5 ts bakepulver eller natron
0,25 dl nøytral olje, for eksempel raps, solsikke- eller soyaolje
1 dl cottage cheese
ca.1,5 dl cultura eller yoghurt (melk)

Rør sammen alle ingrediensene til en glatt røre og la røren hvile ca 20 min.
Stek lapper i en panne med belegg (da trenger du ikke bruke fett når du steker), eller vanlig stekepanne. Denne røren kan også brukes i vaffeljern.




5 kommentarer:

Jannes lille sted sa...

Deilig:-) Kos dere
klem Janne merethe

ELIN sa...

Så deilig med sunne lapper. Blir litt kjedelige med brødskiver i lengden :) Klemmer fra Elin

Lotta sa...

Ah så godt..Takk for oppskrift:)Ha en fin kveld!Klemmer

Fru Fly * Heidi sa...

Naaaam, det så helt herlig ut! Den oppskriften skal jeg jammen prøve! Klem Heidi

Størstepia sa...

Å, så deilig det så ut da:-)
De skal jeg jammen meg prøve en dag! Kanskje allerede neste uke, de er jo supre å sende med en gang i blant i matpakken til småtten, for de er jo sunne!!
Ha en flott uke snuppa:-)
Stor klem fra størstepia